flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ІНФОРМАЦІЯ для відома населення Шевченківського та Холодногірського районів м. Харкова

07 квітня 2016, 15:18

 

ІНФОРМАЦІЯ

для відома населення Шевченківського та Холодногірського районів м. Харкова з питань законодавчих змін в частині обсягу повноважень органів прокуратури у сфері захисту прав громадян та розгляду звернень


ПОВНОВАЖЕННЯ ПРОКУРАТУРИ:

Відповідно до Конституції України та Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 на органи прокуратури України покладається:

1)    підтримання державного обвинувачення в суді;

2)   представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом;

3)    нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно- розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство;

4)    нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян;

5)    нагляд за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами.


ЩО ЗМІНИЛОСЬ?

Значно звужені функції та повноваження у здійсненні прокурорського нагляду.

1)    Повноваженнями щодо проведення перевірок у порядку нагляду за

додержанням законів органи прокуратури не наділені.

Прокуратура виконує функцію нагляду за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами виключно у формі представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, передбачених законом (п. 1 розділу XIII Закону).

Прокурор здійснює представництво в суді інтересів громадянина у випадках, якщо така особа не спроможна самостійно захистити свої порушені чи оспорюванні права або реалізувати процесуальні повноваження через недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність, а законні представники або органи, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси такої особи, не здійснюють або неналежним чином здійснюють її захист (ст. 23 Закону України «Про прокуратуру»).

2)   Прокурор здійснює нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство,

користуючись при цьому правами і виконуючи обов’язки, передбачені Законом



2


України "Про оперативно-розшукову діяльність" та Кримінальним процесуальним кодексом України, (ст. 25 Закону України «Про прокуратуру»).


ІСНУЮЧА СИТУАЦІЯ

Протягом І кварталу 2016 року Харківською місцевою прокуратурою №1 Харківської області розглянуто понад 600 звернень. Майже 400 з них не належали до компетенції органів прокуратури. Тобто 67% звернень у 5-денний термін пересилаються органами прокуратури області за належністю відповідному органу чи посадовій особі (ст. 7 Закону).

У таких випадках громадянин втрачає час на вирішення своїх питань, а органи прокуратури витрачають зайві час та бюджетні кошти на направлення звернення за належністю.


ЩО РОБИТИ?

Необхідно чітко визначитися, до компетенції якого органу влади, місцевого самоврядування, контролюючого органу чи посадової особи належить вирішення їх питань:

-       органи виконавчої влади та місцевого самоврядування

(Харківська міська рада - мХарків,майдан Конституції, 7; адміністрації Шевченківського - мХарків, пр.Науки, 6.17-А, та Холодногріського районів ХМР - мХарків, вул. Благовіщенська, 34) здійснюють виконавчу владу та забезпечення життєдіяльності міста чи іншої адміністративно-територіальної одиниці;

-       національна поліція (Головне управління Національної поліції в Харківській областім.Харків,вул. Раднаркомівська, 5; Холодногірський відділ ГУ НП в Харківській області - м.Харків, вул.Маршала Маліновського, 6.1, та Шевченківське відділення Холодногірського ВП ГУ НП в Харківській області - м.Харків, вул. Толбухіна, 103) забезпечує дотримання правопорядку та профілактику злочинності;

-       державна фіскальна служба (Головне управління Державної фіскальної служби у Харківській області - м.Харків,вул. Пушкінська, 46; Центральна ОДП1 ГУДФС у Харківській області - м.Харків, пр.Науки, 6.9, та Західна ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області - м.Харків, вул. Благовіщенська, ЗО) здійснює контроль за додержанням податкового та митного законодавства;



-       державна фінансова інспекція (Державна фінансова інспекція в Харківській області - м.Харків, Держпром, пл.. Свободи, 5, 4 під'їзд, 8 поверх) контролює використання і збереження державних фінансових ресурсів;

-       державна санітарно-епідеміологічна служба (Головне управління Держсанепідслужби у Харківській областім.Харків, територія Помірки) здійснює контроль за дотриманням вимог санітарного законодавства;

-       державна служба України з питань праці (Територіальна Державна інспекція з питань праці у Харківській областім.Харків, майдан Свободи, 5, Держпром, 7 під’їзд, 6 поверх, офіс 811. Територіальне управління Держгірпромнагляду України у Харківській області - м.Харків, вул. Артема, 40) забезпечує контроль за додержанням вимог законодавства про працю, промислову безпеку, вивчення та використання надр та інше;

-       пенсійний фонд України (Головне управління Пенсійного фонду України у Харківській області — м.Харків, пл. Свободи, Держпром, З під’їзд, 2 поверх; УПФУ у Дзержинському районі м.Харкова - м.Харків, пр.Науки, 40; УПФУ у Ленінському районі м.Харкова - м.Харків, пл. Свободи, Держпром, 2 під’їзд, 4 поверх) здійснює контроль за додержанням законодавства про пенсійне забезпечення;

-       державна інспекція сільського господарства (Державна інспекція сільського господарства у Харківській області - м.Харків, вул. Кооперативна, 22) контролює додержанням земельного законодавства тощо.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

Прийняті органами державної влади, місцевого самоврядування, контролюючими та іншими органами, підприємствами, установами та організаціями або їх посадовими особами рішення за зверненнями громадян можуть бути оскаржені до відповідного органу вищого рівня або до суду.

Крім того, у судовому порядку можуть бути вирішені практично всі спори, які виникають у суспільних відносинах, а також оскаржені рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, якими порушені права, свободи або інтереси громадянина.

Допомогти громадянам у захисті прав та інтересів, у тому числі вирішенні своїх спорів у судах, покликана система надання безоплатної правової допомоги (Закон України «Про безоплатну правову допомогу»).



4


На території Харківської області створено Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Харківській області у складі трьох Харківських місцевих центрів та Валківського, Дергачівського, Ізюмського, Красноградського, Куп’янського, Лозівського місцевих центрів. (Третій Харківський місцевий центр з надання БВПД розташований за адресою :м.Харків, проспект Науки, 56, поверх 2, кімната №216, працює з понеділка по п’ятницю : з 09-00год до 18-00год., тел. (057) 340-00-93, (057) 340-00-66).

Основним завданням Регіонального центру є забезпечення надання визначеній Законом України «Про безоплатну правову допомогу» категорії осіб таких видів правових послуг:

-     захист;

-     здійснення представництва інтересів осіб в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами;

-     складення документів процесуального характеру.

Парламентський контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина та захист прав кожного на території України і в межах її юрисдикції на постійній основі здійснює Уповноважений Верховної

Ради України з прав людини (адреса для листування: 01008, м. Київ, а/с З, вул. Інститутська, 21/8, Email: hotline@ombudsman.gov, ua).

Уповноважений має право:

- безперешкодно відвідувати органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, бути присутнім на їх засіданнях;

-     вимагати від посадовців і службових осіб сприяння проведенню перевірок діяльності підконтрольних і підпорядкованих їм підприємств, установ, організацій, виділення спеціалістів для участі у проведенні перевірок, експертиз і надання відповідних висновків;

- особисто або через свого представника в установленому законом порядку:

звертатися до суду про захист прав і свобод осіб, які через фізичний стан, недосягнення повноліття, похилий вік, недієздатність або обмежену дієздатність неспроможні самостійно захистити свої права і свободи; брати участь у судовому розгляді справ провадження, відкритих за його позовами (заявами, клопотаннями (поданнями);

вступати у справи, провадження в яких відкрито за позовами (заявами, клопотаннями (поданнями) інших осіб, на будь-якій стадії їх судового розгляду;

ініціювати незалежно від його участі у судовому провадженні перегляд судових рішень;

- перевіряти стан додержання встановлених прав і свобод людини і громадянина відповідними державними органами.



5


ВИСНОВОК:

Отже, запорукою своєчасного та ефективного відновлення порушених прав і свобод, перш за все, є необхідність визначення органу державної влади, місцевого самоврядування, контролюючого органу чи посадової особи, до повноважень яких належить вирішення проблемного питання, до яких і звертатися з вимогою сприяння у відновленні порушених прав.


Харківська місцева прокуратура №1 Харківської області