Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
1 | Дзержинський районний суд м.Харкова | Мірошниченко Віра Олександрівна | Старший секретар суду | 057-336-30-58 |
Відповідно до листа Державної судової адміністрації України від 25.04 2018 року № 14-7762/18 «Про вжиття заходів щодо забезпечення доступності об*єктів судової влади для осіб з інвалідністю» та листа Урядового Уповноваженого з прав осіб з інвалідністю від 03.04.2018 № 4392/0/1-18 Дзержинським районним судом м. Харкова наповнено офіційну веб-сторінку суду, де створено рубрику « Інформація для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення»
З урахуванням потреб людей з інвалідністю вхід до Дзержинського районного суду м. Харкова облаштовано кнопкою виклику персоналу (охорони). Відповідальні працівники забезпечують оперативний, зручний доступ до залів судових засідань (1поверх), до відділу загального діловодства-канцелярії для прийому та видачі документів (1 поверх, каб.122), ознайомлення із матеріалами судової справи (1поверх, каб.122), також біля приміщення суду встановлено пантус для людей з вадами опорно-рухового апарату.
Також громадяни чи їх представники можуть скористатись функціоналом веб-порталу: «Судова влада України» для отримання копій судових документів в електронній формі.
Крім того, у суді встановлено необхідне обладнання для проведення судових засідань між судовими установами в режимі відеоконференції (посилання на заявку)
З питань проведення судових засідань в режимі відеоконференції звертатись до канцелярії з кримінальних справ за номером телефону (057)337-00-19; цивільних справ за номером телефону (057)336-20-42 або за електронною адресою inbox@ifa.court.gov.ua.
З метою покращення доступності до суду людей із інвалідністю в приміщені суду встановлено інформаційні таблички, з інформацією про вхід та вихід, зали судових засідань.
Також, для мало мобільних груп населення державою гарантовано право на безоплатну правову допомогу. Підстави та порядок надання визначені Законом України «Про безоплатну правову допомогу». На офіційному сайті Дзержинського районного сулу м. Харкова суду громадяни можуть скористатися розділом «Громадянам» - «Безкоштовна правова допомога».Крім того громадяни з обмеженими можливостями звільняються від сплати судового збору. В даному випадку на офіційному сайті суду можна скористатися розділом «Громадянам» - «Судовий збір» - «Пільги щодо сплати судового збору».
Дзержинський районний суд м. Харкова створює сприятливі умови, які дадуть можливість особам з обмеженими фізичними можливостями ефективно реалізовувати свої права та свободи людини і громадянина.
В кімнаті № 115 Дзержинського районного суду м. Харкова здійснюється приймання документів, надаються консультації, допомога під час оформлення заяв та звернень, в тому числі, особам з інвалідністю, з обмеженими фізичними можливостями, громадянам похилого віку та іншим маломобільним групам населення.
Правила поведінки відповідальних осіб з маломобільними групами населення в Дзержинському районному суді м. Харкова
У разі якщо до суду звертається особа, що має обмежені фізичні можливості, відповідальний працівник суду (визначений внутрішнім наказом суду) повинен бути ознайомлений із принципами та правилами спілкування з такими відвідувачами суду, та надати кваліфіковану допомогу у доступі відвідувачів із обмеженими фізичними можливостями до правосуддя.
Основні принципи етики спілкування з людьми із обмеженими фізичними можливостями:
* Толерантність
* Рівноправ’я
* Розуміння
* Шанобливість
* Визнання
* Сприйнятливість
Якщо в суд звертається особа, що має обмежені фізичні можливості, то потрібно трактувати її в першу чергу як відвідувача, який звернувся за послугою, але при цьому необхідно розуміти і володіти деякими особливостями у спілкуванні.
ВІДВУДАВАЧ СУДУ ІЗ ВАДАМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ
У більшості приміщення суду є недоступними для осіб, які мають проблеми у пересуванні і користуються допоміжними засобами, особливо для тих, які пересуваються в кріслі-візку. До багатьох приміщень людина в кріслі-візку навіть не може потрапити в двері суду при вході.
У такому випадку необхідно виконати наступні дії:
1.Забезпечити особі з вадою опорно-рухового апарату можливість повідомити працівників суду про необхідність отримати послугу чи допомогу. В такому випадку потрібно забезпечити можливість зв’язку працівника суду та відвідувачем суду. Доя цього повинен бути встановлений двосторонній зв’язок, як до прикладу переговорний пристрій, тощо. Такі технічні засоби зв’язку повинні бути розташовані при вході в будинок в зоні досяжності людини, яка сидить в кріслі-візку. Цей пристрій необхідно позначити Міжнародним символом доступності.
Якщо людина в кріслі-візку є разом із супроводжуючою її особою, при спілкуванні необхідно звертатися безпосередньо до особи, якої це стосується. Якщо це стосується особи з вадою опорно-рухового апарату, то при спілкуванні потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжуючою особою.
Основні правила спілкування:
– Зробити крок назустріч і спитати – чим можна допомогти.
– Допомога має бути ненав’язливою і не надмірною.
– Вислухайте: що і як робити. Люди на візку також мають різну фізичну справність, відповідно і допомоги можуть очікувати різної.
– Спілкуючись з людиною, яка сидить у візку намагайтеся знайти можливість спілкуватися з нею на одному рівні, щоб людина у візку не задирала до співрозмовника голову. Бажано, знайти можливість сісти на стілець і, якщо йдеться про ознайомлення з документами, мати можливість сидіти поруч за столом.
– Майте на увазі, що у неповноправної людини можуть бути проблеми користуватися письмовим приладдям тощо. Запитуйте, чи потрібно в цьому допомогти.
ВІДВУДАВАЧ СУДУ ІЗ ВАДАМИ СЛУХУ ТА МОВИ
Важливо, щоб в приміщеннях суду була повноцінна візуальна інформація.
Люди з вадами слуху ззовні без ознак інвалідності. Однак, при цьому вони можуть мати різний рівень втрати слуху і по різному розвинене мовлення. Є люди, які не чують, але розмовляють. Спілкуючись будьте привітними, посміхайтеся. Таким чином людина матиме до Вас довіру.
– При розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за Вашою спиною, бо в такому випадку Ваше обличчя буде затінене.
– Необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку або олівець тощо. Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз.
– Не затемнюйте обличчя, особливо уста, і не закривайте його руками, волоссям тощо.
– Щоб привернути увагу людини, яка не чує, торкніться її злегка за плече, або помахайте до неї рукою. Коли Вас помітили, тоді починайте спілкування. Кричати не варто.
– Якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача.
– Підтримуйте зоровий контакт, демонструйте спокій та позитивні емоції.
– Під час розмови з людиною, яка має порушення слуху потрібно дивитися саме на неї.
– Пильнуйте, щоб джерела світла не було за Вами. Не затемнюйте свого обличчя.
– Переписуйтеся, щоб уникнути труднощів при усному спілкування.
– Говоріть ясно та чітко, не змінюйте теми розмови.
ВІДВУДАВАЧ СУДУ ІЗ ВАДАМИ ЗОРУ
Спілкуючись із незрячими людьми називайте себе і, залежно від ситуації, присутніх.
– Описуйте – де Ви знаходитесь і попереджуйте про перешкоди, які є на шляху.
– У розмові з незрячою людиною завжди звертайтеся безпосередньо до неї. Необхідно представитися хто Ви, які маєте повноваження, після чого повинні запитати – чим допомогти.
– При супроводі у приміщені попереджуйте про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучуйте інформуючи про оточення.
– Якщо припровадили незрячу людину до якогось кабінету службової особи, то інформуйте, куди Ви привели, називайте цю людину і інших присутніх. Якщо збираєтесь читати, попередьте про це.
– Не замінюйте читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис.
– Якщо рухатись, то попередьте про це.
– Не тягніть за собою. Поясніть чітко – куди потрібно іти.