Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
А Н А Л І З Р О З Г Л Я Д У З В Е Р Н Е Н Ь Г Р О М А Д Я Н
У Дзержинському районному суді м. Харкова проводиться постійна робота по реалізації громадянами України права на звернення, наданого їм Конституцією України та Законом України “Про звернення громадян”.
Робота зі зверненнями громадян в Дзержинському районному суді м. Харкова організована та ведеться на підставі ст. 40 Конституції України, Закону України “Про звернення громадян” від 02.10.1996р. № 393/96-ВР, Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008р. № 109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінетів Міністрів України від 14.04.1997р. № 348, Законів України “Про статус народного депутата України”, “Про статус депутатів місцевих рад” в частині розгляду депутатських звернень і запитів.
Відповідальною за стан роботи з питань звернень громадян у Дзержинському районному суді м. Харкова згідно наказу № 02-02/135 від 05.11.2020 року є заступник керівника апарату суду Ілова О.В.
Згідно з вимогами чинного законодавства робота зі зверненнями громадян у Дзержинському районному суді м. Харкова ведеться належно та наступним чином.
Після надходження звернення до суду поштою, або з прийому та реєстрації його у журналі вхідної кореспонденції суду, воно того ж дня передається на розгляд голові суду, який своєю резолюцією встановлює термін його вирішення та дає конкретні вказівки виконавцю.
Звернення оформляється в м’яку обкладинку, на якій зазначається :
Найменування суду;
Реєстраційний індекс;
П.І.Б. (найменування) заявника;
Найменування адресата, зазначеного у зверненні.
№ категорії , або суть звернення ;
Первинне, повторне чи дублетне;
Обґрунтоване або необґрунтоване ;
Дата передачі в архів та архівний №.
Зверненню привласнюється індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру пропозиції, заяви, скарги, що надійшла, після чого дані, що стосуються звернення вносяться до журналу реєстрації пропозицій, заяв, скарг.
Документи оформляються у провадженні за скаргою в хронологічному порядку з описом даних документів.
Відповіді на звернення оформлюються на чистому аркуші паперу, або на бланку суду, підписуються головою суду, або, в разі відсутності, його заступником. Усі відповіді безпосередньо заявникам, та інформації, які надаються за зверненнями громадян відповідним організаціям, згідно їх супроводжувальних листів та запитів реєструються в журналі вихідної кореспонденції суду. На оригіналі відповіді проставляється кутовий вихідний штамп суду з зазначенням дати та вихідного номеру.
На копії відповіді, яка залишається в провадженні за зверненням, особа, відповідальна за стан роботи з питань звернень громадян, ставить свій підпис та вихідний номер, за яким цю відповідь зареєстровано в журналі вихідної кореспонденції суду.
За період 2020 року до Дзержинського районного суду м. Харкова надійшло 233 звернень. З них 187 заяв, 0 пропозиції та 46 скарг.
Звернення, що надійшли до Дзержинського районного суду м. Харкова протягом звітного періоду розподілено за наступними категоріями:
категорія |
За період з 01 січня по 31 грудня 2020 року |
301 |
32 |
302 |
5 |
303 |
38 |
304 |
5 |
305 |
3 |
306 |
1 |
307 |
2 |
308 |
147 |
Вищезазначені категорії скарг означають наступне:
301 – скарги на невидачу копій судових рішень;
302 – скарги на дії суддів;
303 – скарги на тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді;
304 – скарги на незгоду з судовим рішенням;
305 – скарги на невчасне направлення справи до апеляційної чи касаційної інстанції;
306 – скарги про невчасне звернення до виконання судових рішень;
307 – скарги на організацію роботи суду;
308 – інші питання, порушені у скаргах;
Серед питань, які порушують громадяни у своїх зверненнях, найбільшу кількість становлять у відповідності до вищенаведеної таблиці наступні: про надання інформації по справі, про тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді, про надання копій матеріалів справи та інше.
За період з 01 січня по 31 грудня 2020 року, до Дзержинського районного суду м. Харкова надійшли 46 скарг, чотири з яких можуть вважатись обґрунтованими.
Також доцільно буде розділити всі звернення звітного та порівняльного періодів, які надійшли до Дзержинського районного суду міста Харкова, в залежності від строку їх вирішення, тобто надання обґрунтованої відповіді заявнику. Це можна зробити у наступній таблиці:
Строк розгляду звернення |
Попередній звітний період 2019 р. |
Звітний період 2020 р. |
До 5 діб |
70 |
105 |
До 15 діб |
132 |
111 |
До 30 діб |
28 |
17 |
До 45 діб |
1 |
- |
Більше 45 діб |
- |
- |
Слід зауважити, що серед всіх звернень, які поступили до суду в звітному періоді майже всі звернення було вирішено у 5-ти та 15-ти денний строк. Звернень, що потребують додаткового вивчення (проведення перевірки по вказаним фактам, відібрання пояснення та інше), за звітний період до суду не надходило.
Таким чином, терміни надання відповідей на звернення громадян, зазначені у ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» у Дзержинському районному суді м. Харкова чітко додержуються.
Головою Дзержинського районного суду м. Харкова постійно вживаються заходи до зменшення надходження звернень громадян: проводяться оперативні наради з працівниками апарату суду, на яких обговорюються випадки допущення працівниками суду порушень вимог чинного законодавства; керівником апарату суду щоденно контролюється робота секретарів судових засідань, секретарів суду та канцелярій в цілому; щомісячно перевіряються контрольні журнали суддів, порядок реєстрації та передачі справ до канцелярій відповідно до строків, встановлених законодавством.
Заступник керівника апарату суду О.В. Ілова